FORBEDRER DIN LIVSKALITET

(placeholder)

Effekten av Vital

Kiropraktisk Behandling

Kiropraktikk er mer enn bare behandling av plagene. Kiropraktikk kan hjelpe deg med plagene, men også bidra til å oppnå ditt fulle potensial. Ryggradens funksjon kan påvirke hvordan hjernen oppfatter det som foregår i kroppen.

Kiropraktisk behandling gjenoppretter normal funksjon i ryggraden. Kiropraktikk kan derfor forbedre kommunikasjonen mellom hjernen, kroppen og omgivelsene. Når hjernen fanger opp nøyaktig det som skjer i og rundt deg, kan den også kontrollere kroppen bedre.

"Andre plager enn nakke og rygg

Selv om 90 prosent av befolkningen oppsøker kiropraktorer for hodepine-, nakke- og ryggsmerter hvor mange studier viser svært god dokumentert effekt; opplever vi ofte klinisk, at pasienter også rapporterer bedring i mange andre sekundære plager som blant annet fordøyelsesbesvær, menstruasjonssmerter og svimmelhet.

Samlebetegnelse på dette blir ofte kalt organiske-lidelser (O-lidelser). Disse plagene gir ofte ikke symptomer i form av smerte, og følgelig ikke registrert hos den enkelte eller rapportert til kiropraktoren før man overraskende opplever bedring. Vi vet at rundt 10 prosent av nervesystemet innehar smertefibre, så et velfungerende nervesystem er så absolutt ikke entydig med smerter." - Sondre Langli

·Hodepine

·Vond rygg