BEDRIFT og FORSIKRING

SPARE MER PENGER

(placeholder)

Oppfølging av Kiropraktor reduserer tilbakefall.

Nye tall fra SINTEF viser at en arbeidstaker med en ukes sykefravær koster en bedrift i snitt 13000kr. Det betyr 2600 kroner per dag.

Kiropraktorbehandling kommer meget godt ut i en ny studie som ser på arbeidsrelaterte ryggplager.

Det er med andre ord mye å spare på forebyggende tiltak på arbeidsplassen.

Denne retrospektive studien ble publisert i Journal of Occupational and Environmental Medicine.

April i år.

Resultater fra (hazard ratio/HR) for tilbakevendende ryggplager viser at pasienter som har fått forebyggende behandling av kiropraktor har langt mindre risiko for å få tilbakefall som fører til sykefravær, sammenlignet med behandling av andre helseaktører.

Ryggplager har i mange år dominert som den vanligste årsaken til sykefravær i Norge.

For både NAV og arbeidsgivere er det vert å merke seg at en gjennomsnittlig behandlingsserie hos kiropraktor koster mindre enn én fraværsdag.

Ta kontakt med oss for bedriftsavtale. Send mail til vitalkiropraktikk@gmail.com

eller ring oss 485 05 822 om tilbud for bedrift.

Helseforsikring eller behandlingsforsikring, kan benyttes her hos Vital Kiropraktikk og Vital Kiropraktikk Sør. Helseforsikring er noe som har blitt mer vanlig de siste årene, det er også flere og flere bedrifter som tegner helseforsikring for sine ansatte. Dette er fordi med helse-/behandlingsforsikring sikres det en raskere undersøkelse og behandling ved skade eller sykdom. Noen forsikringer dekker også MR, røntgen, CT eller ultralyd om det er behov for bildediagnostisk undersøkelse. Det kommer an på hvilken forsikring du eller din arbeidsgiver har tegnet så anbefales å kontakte forsikringsselskapet først, men spør oss gjerne så forklarer vi alt som trengs å vite med DIN forsikring.